Procedura zezłomowania auta

Oddanie auta na złom to zdecydowanie najszybszy sposób, dzięki któremu pozbędziemy się starego pojazdu, który nie nadaje się już do użytku. Decydując się na takie rozwiązanie, należy pamiętać o kilku bardzo ważnych zasadach. Jak zezłomować auto w bezpieczny i legalny sposób? Podpowiadamy!

Złomowanie auta – zasady ogólne

Na początku trzeba wspomnieć o tym, że stacja demontażu pojazdów, z oferty której zdecydujemy się skorzystać, musi działać legalnie. Co to oznacza? Według prawa, legalnie działająca stacja do demontażu musi posiadać odpowiednie upoważnienie od wojewody do wydawania zaświadczeń niezbędnych do wyrejestrowania auta. Warto też wiedzieć, że auto-szroty przyjmują pojazdy, których masa całkowita w momencie oddania auta na złom wynosi minimum 90 procent wagi, która jest wpisana w dowód rejestracyjny. Jeśli mowa o autach niekompletnych, pozbawionych np. silnika lub innych elementów to stacja demontażu przyjmie i takie przypadki. Warto jednak podkreślić, że w takiej sytuacji za każde brakujące kilogramy zostaną naliczone dodatkowe opłaty. Ich wysokość jest ustalana indywidualnie w zależności od auto-szrotu. Planując zezłomowanie niekompletnego pojazdu warto wcześniej zapytać o koszt ewentualnych dodatkowych opłat. Najczęściej cena nie powinna przekraczać kilku złotych za nadprogramowy kilogram.

Jak zezłomować auto?

Przy wyborze stacji demontażu pojazdów należy brać pod uwagę wyłącznie licencjonowane miejsca. Muszą one posiadać stosowną zgodę na zbieranie odpadów. Jeżeli chcemy sprawdzić, czy punkt, który wybraliśmy posiada właściwy dokument, to można sprawdzić to w urzędzie marszałka województwa bądź u regionalnego dyrektora ochrony środowiska. Pracownik na miejscu będzie prosić nas o dokument, który potwierdzi naszą tożsamość. Musimy także pamiętać o zabraniu ze sobą tablicy rejestracyjnej auta, która będzie unieważniona. Trzeba też mieć ze sobą dowód rejestracyjny, a także kartę pojazdu. Po procesie kasacji auta dostaniemy specjalne zaświadczenie o demontażu, unieważnioną tablicę, a także dowód rejestracyjny i unieważnioną kartę pojazdu. Dzięki temu będziemy mogli bez problemu wyrejestrować nasze auto w wydziale komunikacji. Warto też podkreślić, że w chwili wydania zaświadczenia o tym, iż nasz pojazd trafia na auto-szrot nie będzie go obowiązywała opłata OC, a nadpłatę będziemy mogli odzyskać.

Bądź pierwszą osobą, która zostawi swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

17 − dziewięć =