Budowanie strategii PR – od czego zacząć?

Warto wiedzieć czym jest PR. Public Relations jest to dobrze zaplanowana strategia, która ma na celu podniesienie wizerunku naszej firmy.

Budowanie strategii PR

Bez konkretnej strategii będzie naprawdę ciężko. Musimy mieć konkretny plan. Na sam początek możemy sobie zadać takie pytania: Tworzymy konta na wszystkich Social Mediach, czy ograniczamy się tylko do trzech? Posty mają być merytoryczne, czy bazujemy na memach? Naszym źródłem reklam ma być Facebook Ads, czy Google Ads? A może lejkiem sprzedażowym będzie darmowy e-book? Takich pytań jest wiele. Naszym zadaniem jest wszystko zebrać w całość i na nie odpowiedzieć. Bez strategii, nie damy radę zaistnieć na rynku.

Tworzenie strategii PR

Oto 5 prostych rad, jak stworzyć skuteczną strategię PR. Pierwszym krokiem jest zdefiniowanie grupy docelowej. Twoim klientem nie jest każdy. Jest to określona grupa. Może być to kobieta, która ma 30 lat i jest w małżeństwie. A może jest to 40-letni mężczyzna, który chce zrzucić trochę kilogramów i zaczyna chodzić na siłownię. Bez odpowiedniej analizy nie dotrzemy do naszych klientów. Musimy trafić konkretnie do jakieś grupy z naszym produktem i rozwiązać ich problem.

Drugim punktem są cele. Jeśli sprecyzujemy, że w tym miesiącu ma być 100 sprzedaży, to będziemy do tego dążyć. Inaczej wygląda sprawa, gdy nie mamy jasnego celu i zapominamy o tym, co mieliśmy robić.

Trzecim krokiem jest budżet. Każdy z nas chciałby wydawać jak najmniej, a zarabiać jak najwięcej. Jest to możliwe, ale nie w każdej sytuacji. Z większym budżetem łatwiej o skalę. Aczkolwiek, jeśli zaczynamy, musimy najpierw zobaczyć, czy nasz produkt faktycznie się sprzedaje.

Numerem cztery jest przekaz. Stwórz lub wymyśl swoją ideologię i zacznij ją wszędzie pokazywać. Dzięki temu każdy, kto będzie o tobie słyszał, będzie wiedział, o kogo dokładnie chodzi.

Ostatnim punktem jest optymalizacja. Niestety, ale nie zawsze wszystko idzie po naszej myśli. Często występują sytuacje losowe, na które nie mamy wpływu. Naszym zadaniem jest po prostu dostosowanie się i działanie dalej.

Bądź pierwszą osobą, która zostawi swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

piętnaście − trzynaście =