Reklama na samochodzie – czy jest skuteczna?

Celem skutecznej reklamy jest dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów. To rodzaj informacji odpowiadającej na pytania: kto?, co? i – coraz częściej także – dlaczego?

Jak dotrzeć do ludzi?

Reklamy kojarzą nam się z takimi kanałami, jak telewizja, radio, gazety tradycyjne, Internet, czy billboardy. Sprawdziły się też jednak reklamy na pojazdach komunikacji miejskiej – autobusach, trolejbusach i tramwajach. A gdyby tak wykorzystać do reklamy także zwykły samochód? Jak najbardziej, jest to sensowne rozwiązanie.

Samochody służą do przemieszczania się, a więc mogą dotrzeć z pewnym przekazem do sporej liczby odbiorców.

Oczywiście reklama na samochodzie powinna być dostosowana do wielkości konkretnego auta, a więc do ilości miejsca. Jednak przekaz wizualny ma to do siebie, że zazwyczaj „zastępuje 1000 słów”. Istotny jest więc stosowny projekt. Można go jednak powierzyć specjaliście z tego zakresu.

Czy to dobry pomysł?

Jak najbardziej! Zalety reklamy na samochodzie to m.in.:

  • prosty przekaz na niewielkiej powierzchni
  • mobilny charakter reklamy – auto przemieszcza się na różnych dystansach – można więc dotrzeć z przekazem do różnych grup odbiorców, także w wymiarze ogólnokrajowym
  • samochód z reklamą zwraca na siebie uwagę, a co za tym idzie, sporo osób przynajmniej rzuci okiem na samą reklamę
  • nie psuje na stałe krajobrazu naturalnego i nie zakrywa zabytków.

Do stworzenia reklamy na aucie wykorzystuje się różne techniki i materiały, co tylko zwiększa różnorodność przekazu, a wiec i możliwości samej informacji.

Czy mały samochód też się nada?

Jak najbardziej tak! Często wystarczy mały kawałek miejsca, aby w połączeniu z mobilnością pojazdu pozwolić dotrzeć z wiadomością do sporej liczby ludzi. W przypadku reklamy na aucie liczy się przede wszystkim mobilność pojazdu i często zaciekawienie, zaskoczenie nietypowym wyglądem samochodu.

Co z kosztami?

Na koszty takiej reklamy złoży się jej wielkość, projekt i wykonanie. Natomiast koszt samej usługi reklamowania przy pomocy pojazdu zależy już od tego, czyj jest to samochód, czy należy do firmy, czy do osoby trzeciej, proponującej taką usługę.

Bądź pierwszą osobą, która zostawi swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

dwadzieścia + 8 =